מהאו"ם, ועידת האקלים ועד חתונה בדובאי | האזינו ליומן החוץ

שלמה ריזל No Comments on מהאו"ם, ועידת האקלים ועד חתונה בדובאי | האזינו ליומן החוץ

נאומו של ארדן באו"ם, ועידת האקלים בגלזגו, פרשית סוכני המוסד בטורקיה ועד חתונה יהודית בדובאי | האזינו ליומן החוץ עם שלמה ריזל

שלמה ריזל
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הדברים האלו ששמענו כעת נאמרו בדיון מיוחד שהתכנס בסוף השבוע האחרון בעצרת האו"ם על ידי שגריר ישראל גלעד ארדן. בנאומו ההיסטורי ויוצא הדופן הוא גינה את מועצת זכויות האדם של האו"ם הציגה את הדו"ח השנתי שלה ומתח ביקורת קשה על כך שגינתה את ישראל ב-95 החלטות שונות, לעומת 142 החלטות שבהן גינתה את כל שאר מדינות העולם ביחד ב-15 שנות קיומה.

אבל ארדן לא הסתפק בביקורת הישירה, אלא גם קרע את הדו"ח מעל בימת האו"ם לעיני כל המשתתפים.

בדבריו אמר ארדן כי "קולם של קורבנות הפשעים הנוראים נגד האנושות, שכבר ראינו בעשורים הראשונים של המאה הנוכחית, אינו נשמע בגלל האובססיה של מה שמכונה מועצת זכויות האדם המתמקדת רק בישראל. מאז הקמת המועצה לפני 15 שנה, היא החליטה להאשים ולגנות את ישראל, לא 10 פעמים כמו את איראן, או 35 פעמים כמו את סוריה, אלא 95 פעמים.

מועצת זכויות האדם הפכה למועצה של קוסמים המסוגלת לגרום לכל פשעי המלחמה והזוועות של חמאס, כמו 4,300 הרקטות שנורו לעבר אזרחים ישראלים, להיעלם באורח פלא. התביישו לכם".

ועידת האקלים

וממועצת זכויות האדם של האו"ם למועצה אחרת שגם היא יודעת להוציא כותרות אבל המעשים של המשתפים בה רחוקים מההצהרות שלהם, לוועידת האקלים של מנהיגי העולם בגלזגו שבסקוטלנד.

עד כמה רחוקים המילים מהמעשים אפשר ללמוד מהעובדה שראש ממשלת בריטניה ג'ונסון שאותו נשמע עוד רגע, אישר לאחרונה, לראשונה מזה שנים רבות כרית פחם מזהם בבריטניה, זאת בשל משבר הגז והנפט. הוא מדבר גבוהה גבוהה בצורך להציל את העולם ואומר שאנחנו בדקה לחצות – כלומר רגע לפני משבר, אבל במעשיו הוא הולך לכיוון השני לגמרי.

ומי שעוד נאם בוועידה היה נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן שניפק גם כמה רגעים לא נעימים בהם נצפה נרדם בעודו ישוב על כסאו, בשעה שמנהיגים אחרים נאמו באירוע.

בדבריו אמר ביידן: "זה העשור שיקבע. המדע ברור. אנחנו יכולים להשיג את המטרה אם נתאחד ונעשה את התפקיד שלנו בנחישות. משבר האקלים כבר פוגע בעולם. הורס חיים של אנשים מדי יום, עולה מיליארדי דולרים". עוד אמר: "בחודשים האחרונים ארה"ב חוותה אסונות טבע, וכל אומה יכול להגיד את זה. אף אומה לא יכולה להתמודד עם זה לבד אבלאני מאמין שיש הזדמנות מדהימה. אנחנו עומדים לקראת הזדמנות לייצר מיליוני מקומות עבודה, ולעזור לכדור הארץ. אפשר לייצר סביבה מקיימת, שגם תסייע לכלכלה".

פרשית "סוכני המוסד בטורקיה"

ומה שעוד קרה בשבוע האחרון זה סרטון ששחררו הטורקים ממעצר חוליית המוסד לכאורה שרגילה בתחומה.

עוד לא ברור וייתכן שלעולם לא נדע מה גרם לשלטונות הטורקים לצאת במבצע המעצרים הרגיש הזה שהתפרס על פני כמה וכמה ערים ומחוזות בטורקיה, אבל מה שבטוח, מדובר באירוע שכדוגמתו לא ראינו מעולם במדינה המוסלמית, ובמשך שנים לא ראינו דוגמתו בכל העולם.

לפי הדיווחים בטורקיה, במבצע חקירת הפרשיה והיציאה לסדרת המעצרים נטלו חלק 200 מאנשי המודיעין הטורקי. היה זה המבצע הגדול ביותר של שירותי המודיעין הטורקיים מאז רצח האופוזיציונר הסעודי ג׳מאל אחמד ח׳אשוקג'י לפני שלש שנים. מבצע המעצרים עצמו התפרס על פני ארבעה מחוזות שונים ברחבי טורקיה, ומרגלי המוסד הורכבו מחמש חוליות שונות שכל אחת מהן מנתה שלשה פעילים.

דובאי

עכשיו תקשיבו לצלילים האלו, צלילים שמגיעים אלינו מהמדבר של דובאי. בשבוע שעבר הגיעה לדובאי קבוצה ל-600 צעירים וצעירות מרוסיה, במסגרת מסע שערך עבורם ארגון יחד הפועל ממוסקבה, תחת הרבנות הראשית במדינה, לחיזוק המסורת היהודית ולמניעת נישואי התבוללות.

גולת הכותרת של האירוע הזה היתה חתונה של זוג צעירים יהודים – אלכסנדר רודנקו ואלינה קומברובה, שהכירו במסגרת פרויקט יחד והחליטו להקים בית יהודי כדת משה וישראל.

מי שערך עבורם את החופה היה רבה הראשי של רוסיה הגאון הרב בערל לזאר, שהנושא הזה כל כך חשוב לו, ועבורו הוא הגיע במיוחד לדובאי, כדי לקדש אותם ובדרך אגב כדי ללמד את יתר המשתתפים בתכנית, עד כמה יפה היא חתונה יהודית אותנטית.



0 תגובות